onsdag 4 maj 2011

1 år sedan.

Förresten, igår var det exakt 1 år sedan jag flyttade hemifrån och till Landskrona! Måste säga att jag faktiskt trivs riktigt bra i Landskrona, speciellt på sommaren, fan vad mysigt här är då alltså. Och jag älskar att bo mitt i centrum. Jag har nära till i princip allt - stan, fik, uteställen, havet. En av fördelarna med att bo i en liten mindre stad, allt är liksom samlat.

Dock måste jag säga att jag rekommenderar ingen att flytta hemifrån för tidigt. Även om jag älskar min lägenhet och självständigheten, så är det ändå en jävla massa man får offra. Hade jag fortfarande bott kvar hos mina föräldrar och haft mitt fasta jobb, hade jag kunnat spara en maaasssaa pengar. Och sedan åkt iväg och upplevt en massaaa, och handlat en maaassaa. Hade vatt härligt att leva lite lyxliv liksom. Men samtidigt så bodde jag mitt ute i ingenstans (även om jag trivdes på landet) och hade problem varje gång jag skulle göra något. Så jag ångrar verkligen inte mitt beslut (fast hade jag vetat att mamma och pappa skulle flytta in till Landskrona 2 månader efter mig, kanske jag hade resonerat annorlunda!! haha) utan vill bara förvarna alla som tänker på att flytta hemifrån, höhö.
Och en sak att tillägga, jag bor i en tvåa med en ganska hög hyra, vilket man ju inte behöver göra när man flyttar. Jag hade ju kunnat flytta till nåt mindre och billigare, men jag kan bara inte lämna min älskade lägenhet! Det ultimata hade vatt om någon hade flyttat in med mig, hade ju halverat mina utgifter.. (Dilan, känn ingen press... haha skojaaa!)


Bodde i det lilla gula huset, om ni kan se det..



Gick från denna utsikten...

....till denna. Min innergård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar